מה לנגיף הקורונה וליוגה?

March 6, 2020

אמל"ק : "הכל קשור לשמירה על רמות מתח נמוכות ומערכת חיסון בריאה"

הכרנו מישהו שהיה בבידוד? מישהו שהיה חולה?

התחלנו לשטוף ידיים, שלא נאמר באובססיביות?

 

קשה להימנע מהרעש, הפייק ניוז והטירוף של להבין מה נכון ומה לא, זה לגמרי נראה כרגע כמו איום של מגיפה מהמאה ה-19.

על פי הדיווחים מה 2 במרץ 2020, יותר מ 89,000 אנשים ברחבי העולם נדבקו בנגיף הקורונה החדש, הגורם למחלת נשימה מדבקת ביותר בשם COVID-19.

אז מעבר להתרחקות מהמונים (מזל שאין לי תחפושת השנה, אבל מה עושים עם הילדים?) שטיפת ידיים, ניקוי באלכוהול, איך נמנעים מהידבקות?

 

בטח כבר קראנו על זה קצת, אם אנחנו מתרגלים מושבעים ובטוחים שיוגה זה החיים והיא פותרת כל בעיה אפשרית.

אז מהמושבעות, יצאתי לחקור, וואלה, זה לא הביא אותי לאיזו אנקדוטה חדשה, פורצת דרך שתשנה לכם את הפרספקטיבה על יוגה. המסקנות זהות בכל מחקר: 👈🏼 "הכל קשור לשמירה על רמות מתח נמוכות ומערכת חיסון בריאה" אמרה לריסה הול קרלסון, מתרגלת איורוודית והדיקן לשעבר של בית הספר קריפו לאיורוודה מתוך מאמר מה Yoga Journal"" ומי אני שלא אסכים עם זה. מביאה לכם חלק מהדברים במאמר

(בסוגריים אלו הערות שלי, אחרי שממש התאפקתי)

קישור למאמר למטה.

🙏🏼

 

אנו יכולים לצפות שמספר הזיהומים בארה"ב (או בישראל, או בכלל בעולם) יגדל וכך גם החרדה שלנו מפני העתיד לבוא, אך הלחץ הקשור לחוסר וודאות, ציפייה ופחד יכול גם לגרום לפגיעה בבריאותנו, במאמר, פנו למורים ליוגה, מיינדפולנס ולמטפלים באיירוודה, כדי להבין איך דרך החיים של היוגה יכולה לעזור לנו, וכיצד תרגול יוגה יכול להגן על גופנו ומוחנו, ולתת לנו, מתרגלי היוגה, יתרון מפני הידבקות בהצטננות, שפעת, וכן, נגיף הקורונה.

 

במאמר, הול ומומחים אחרים חולקים את הטיפים המובילים שלהם לשמירה על בריאותם:

1. נאטי -🧂 Neti Pot לגרגר מי מלח חמים ולהשתמש בניקוי מערות האף באמצעות נטי.

חיידקים מסתובבים באף ובגרוננו 24 שעות לפני שהם מגיעים לזרם הדם ומשפיעים על החסינות שלנו, מסבירה הול, ומלח מנקה אותם. ממיסים כחצי כפית מלח הימלאיה או 8 גרם מלח במים חמים - אפשר להשתמש בשטיפות מי מלח אלה כאמצעי מניעה, ועדיף בהדרכה פרונטאלית

2. באנגלית נשמע טוב יותר: 😴 Sleep it off "שמירה על מחזורי שינה תקינים, קשורה ישירות למערכת חיסונית חזקה, על פי איורוודה" מסביר ג'ון דוילארד, המשלב חוכמה איורוודית עתיקה עם מדע מודרני.

הוא מציע ללכת לישון שעתיים שלוש אחרי השקיעה ולקום עם השמש כדי לעזור לשמור על מקצבים צמודים בריאים. (מכירים את "מועדון החמש בבוקר" של רובין שארמה? )

דרכים נוספות לשינה טובה יותר ולחיזוק החסינות:

💪🏼 התנתקו מהאור הכחול הפוגע שנפלט מהמסכים שלכם (סלולרי, טלויזיה וPC) על ידי הרכבת משקפיים עם אור כחול או הפעלת פילטר הלילה שלך, אומר דוילארד.

💪🏼 הימנעו מארוחות גדולות, כבדות ומאוחרות, מכיוון שהן קשות לעיכול ומובילות ל: ama התוצר הרעיל של מזון המעוכל שלא כהלכה, הוא חוסם את תעלות הגוף העדינות, מפריע לעיכול ומושך חוסר איזון מקומי שעלול להוליד מחלה.

 

העורך הרפואי של יוגה ג'ורנל, טימותי מק'קול, ד"ר מרק, מוסיף כי הפחד, גם הוא, מפריע לשינה ובתורו מערער את החסינות. לפי המחשבה האיורוודית, פחד הוא 'ואטה' שהיא כמו הרוח. קרירה, יבשה, מחוספסת ולא שגרתית - וכל דבר עם תכונות דומות נוטות להגדיל את חוסר החסינות. כשזה לא באיזון זה נקרא התרחשות ואטה.

 

מק'קל ממליץ להשתמש ביוגה ובאיורוודה כדי לבנות בסיס לחסינות: לחיות את חיינו בהתאם למקצבי הטבע, לישון מספיק, לאכול אוכל מלא ומזין ב"פראנה" (כוח חיים או אנרגיה חיונית), לרווחה כללית. "חסינות נובעת מאיך שאתה חי את חייך", הוא אומר.

"המשימה הגדולה שלנו כיוגים היא לנסות להסתפק ולנהל את חיינו כמיטב יכולתנו לנוכח אי הוודאות. המציאות היא שהפחד מכניס אותנו לקשר עם האמת, שלעיתים אנו יכולים להשפיע על התוצאות, אך בסופו של דבר אין לנו שליטה על מה שקורה לנו. " (הוא אמר לא אני)

 

3. תה טולסי ☕ אחד מצמחי המרפא האיורוודיים הנערצים ביותר, טולסי ידוע כמפחית סטרס, חום וכאבי ראש ומנקה ריאות, אומרת הול קרלסון.

4. אם טולסי הוא לא כוס התה שלך, אפשר להגביר את החסינות ולהילחם בעייפות וחרדות המסכנות את החיסון עם עשב העל האיורוודי 🌿 אשווגנדה, אומר דוילארד. הוא גם ממליץ על כורכום (קל יותר למצוא) כאנטי-מיקרוביאלי טבעי.

5. נשמו עמוק: 👃🏼 הריאות הן משאבות הלימפה הגדולות ביותר שלנו, הן מנקות את העומס והרעלים, מסבירה הול. היא מציעה תרגול יומיומי של פראניאמה להפחתת לחץ ולחיזוק החסינות. "נשימה עמוקה, או נשימה יוגית מלאה, תעשה - כל דבר שיפתח את הריאות, צלעות הצד שלך, וישמור על תנועה". (כבר נרשמתם לשיעור יוגה השבוע? טריקונאסנה נשמעת מדוייקת למה שהיא אומרת)

6. עיסוי עצמי 💆🏼‍♀️ Massage it out - (או פינוק ע"י מעסה מומלץ) עם שמנים אורגניים - כמו שומשום, יזינו ויעניקו לחות לעור ויאחדו עצבים פרומים. זהו אמצעי מניעה בלבד. כשחולים, חילוף החומרים שלנו מנסה לעבד רעלים ויכול להיות מוצף מכדי לספוג ולקחת על עצמו גם שמנים.

7. קחו הפסקות איזון במהלך היום 🧍🏼‍♀️🧍🏼‍♂️(לא, לא הפסקות סיגריה) כשאתם חשים מפוזרים ולחוצים, הקפידו לקחת מספר דקות, באופן אידיאלי עד 20, לתרגילי mindfulness, הליכה 🚶🏼‍♀️🚶🏼‍♂️ ישיבה שקטה, 🧘🏼‍♂️🧘🏼‍♀️ או תרגול איטי(!) וזורם של אסנות יוגה, במיוחד לקראת סוף היום בו תאפשרו למערכת העצבים שלכם "להתאפס".

 

מק'קל מזהיר מפני יוגה שאפתנית מדי כשאנו במצב של פחד וחרדה.

"כשאתה חושש, יוגה משקמת תעבוד". "תחילה עליך להעלים את החרדה בעזרת תרגולים אנרגטיים יותר ואז תוכל להגיע לשיקום." אם אתה מרגיש נסער, הוא מציע לעשות תרגול חזק למשך 20-30 דקות, ואז לעבור לשיטות מרגיעות יותר.

 

"כך גם יכולים המורים לעזור לתלמידים שלהם להביא את מערכות העצבים שלהם למקום רגוע יותר, על ידי מבנה של שיעורים בצורה זו", אומר מק'קול.

 

שתפו את הפוסט למורה שלכם ליוגה, ולחבר/ה שהכי חפרו לכם להגיע ליוגה.

 

 

אז איך אתם בוחרים להוריד את רמת הלחץ ולתחזק את המערכת החיסונית שלכם?

 

 

למאמר המקורי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

580b57fcd9996e24bc43c543.png
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon

עלמה  

יוגה . העצמה . אחווה    

054-6999179